Historia

100-letnia marka Trigano i Chausson jako producent kamperów na rynku od ponad trzydziestu lat!

2015-08::1439532641-historia.jpg

1903: założenie firmy CHAUSSON. Firma produkowała grzejniki, zbiorniki i karoserię samochodową w Paryżu.

1942-1959: Produkcja autobusów CHAUSSON. Po II wojnie światowej większość francuskich dzieci w wieku szkolnym jeździła autobusami CHAUSSON; do dzisiaj, wielu z nich pozostało fanami samochodów kempingowych.

1980: CHAUSSON zaczyna produkcję vanów. ODYSSEE 4000 zostaje zaprezentowany w Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu.

1984: Pierwszy samochód kempingowy z zabudową typu alkowa, ACAPULCO 44 i 56. CHAUSSON jest pierwszym producentem, który "ośmielił się" na wprowadzenie BIAŁEJ karoserii, która okazała się pełnym sukcesem.

1990: Założenie firmy Camping-cars CHAUSSON. TRIGANO przejmuje 49% udziałów w firmie.

1994: TRIGANO przejmuje 100% udziałów marki CHAUSSON. Wdrożony zostaje nowy produkt oraz nowa polityka sprzedaży, skupiająca się na "właściwej cenie" obowiązująca do dnia dzisiejszego. Celem polityki jest promowanie użyteczności ponad nadmiar oraz szukanie odpowiedniej równowagi pomiędzy wyposażeniem a ceną.

1995: CHAUSSON produkuje kampery dostępne dla szerokiej rzeszy klientów oferując limitowaną serię samochodów kempingowych o zabudowie typu alkowa "Welcome", których cena zaczyna się już od 177,900 franków francuskich (około €27,000).

1997: Po wprowadzeniu na rynek „alkowy”, CHAUSSON dał początek kamperom z zabudową pół-zintegrowaną z podstawowym wyposażeniem dzięki stworzeniu WELCOME 70.
Przez wiele lat był on bestsellerem wśród samochodów kempingowych. Do dziś ponad 3000 takich pojazdów podróżuje po naszych drogach. Nadal wysoko ceniony, Welcom 70 stał się punktem odniesienia na rynku kamperów z drugiej ręki.

1998: Narodziny ALLEGRO, wysokiej klasy kampera z zabudową pół-zintegrowaną. Jego dwuwarstwowy dach i oryginalny design sprawiły, że wkrótce stał się on popularnym odniesieniem tego typu samochodów w Europie. W 2002 roku otrzymał nagrodę od Observatoire du Design.

2000: Wprowadzenie rodzinnego, kompaktowego kampera z zabudową pół-zintegrowaną, innowacja CHAUSSON. Prezentacja Welcome 60, pół-zintegrowany o długości mniejszej niż 6 m, z podstawowym wyposażeniem, piętrowym łóżkiem z tyłu oraz podwieszanym łóżkiem z przodu.

2002: TRIGANO VDL skupia się na nieustającym doskonaleniu oraz długotrwałej jakości pojazdu. Otrzymuje certyfikat jakości ISO 9001. Obecnie, firma kontynuuje starania by utrzymać to prestiżowe wyróżnienie oraz zapewnia wysoką jakość usług, których klienci CHAUSSON mają prawo oczekiwać.

2005: Nowa linia FLASH, powrót do ulubionych modeli. CHAUSSON odnawia podstawowe wyposażenie kampera i proponuje dwa wiosenne modele samochodów z zabudową typu alkowa i zabudową pół-zintegrowaną. Zostają sprzedane w dwa tygodnie. Obecnie, linia FLASH to ulubiona linia wśród fanów samochodów kempingowych.

2009: WELCOME SUITE, rewolucyjny układ. Oto jak europejska prasa opisała ten pojazd. Welcome SWEET jest pierwszym kompaktowym kamperem o zabudowie pół-zintegrowanej (5.99 m), który wyposażony jest w kuchnię wraz z elektronicznie sterowanym łóżkiem dla dwojga i dużą łazienką. W wyniku sukcesu jaki samochód osiągnął w Europie, SWEET stał się kompletną linią w 2010 roku.

2015-08::1439532391-logo-end-reisemobil-2010: The SWEET otrzymuje nagrodę European Design Award. Wyróżnienie to otrzymują główne innowacje w dziedzinie camping & caravaning. Nagroda przyznawana jest przez jury składające się z 12 reprezentantów europejskich magazynów specjalizujących się w dziedzinie pojazdów turystycznych.

2011: Prezentacja FLASH 10 - FORD, mniejsza wersja kampera z zabudową pół-zintegrowaną idealny dla dwojga. Na długości blisko sześciu metrów, znajduje się duży "kącik” wypoczynkowy (nawet dla 7 osób), pojemna lodówka (145 L), duża łazienka oraz podwieszane łóżko dla dwojga, wszystko w cenie serii FLASH. Natychmiastowy sukces w Europie sprawił, że FLASH 10 został wybrany najlepszym kompaktowym kamperem w Anglii.

2012: CHAUSSON przedstawia samochód kempingowy z zabudową zintegrowaną w przystępnej cenie - prezentuje model EXALTIS I-778 na przedpremierowym pokazie w Paris-Le Bourget. Po sukcesie inauguracyjnym, już w następnym roku EXALTIS staje się osobną linią z trzema modelami cechującymi się identycznym przodem i osobnym prysznicem. Część sypialna umieszczona z tyłu oferuje trzy warianty: I-774 z przestronnym garażem, I-777 z dwoma pojedynczymi łóżkami oraz I-778 z podwójnym łóżkiem.

2015-08::1439532210-integry.jpg

EXALTIS nowy rozdział w historii marki Chausson....

2012: Debiut kampera SWEET z wysoce innowacyjnym SYSTEMEM PANORAMICZNYM.

2013: Inauguracja WELCOME 69 z unikalnym układem, który po raz pierwszy pojawia się na rynku. W pół-zintegrowanym kamperze mierzącym blisko siedem metrów (z podwieszanym łóżkiem), CHAUSSON łączy łóżko w stylu francuskim z wygodnym niezależnym prysznicem bez ingerencji w przestrzeń kącika wypoczynkowego i aneksu kuchennego. Jesienna fala zachwytu nowym modelem, zachęciła firmę CHAUSSON do wprowadzenia podobnego układu do limitowanej serii TITANIUM wiosną 2013 roku.

W ciągu ostatnich 30 lat, firma CHAUSSON zaproponowała wersję kampera z instalacją LPG, podwójną podłogą, samochody kempingowe z zabudową pół-zintegrowaną ze składnym łóżkiem oraz kampery zintegrowane.

Podczas wakacji,z pewnością spotkacie Państwo jeden z 45000 pojazdów, które zbudowały reputację firmy CHAUSSON. Dzięki tak wyjątkowej historii oraz jednemu z najbardziej nowoczesnych zakładów produkcyjnych w Europie, firmaCHAUSSON spogląda w przyszłość z pewnością siebie, entuzjazmem i pasją zyskując rzeszę fanów samochodów kempingowych oraz dealerów z całej Europy.